Самим знаменним днем ​​для будь-якої людини, хоч мало-мальськи захоплюється шопінгом, є Чорна п'ятниця. Незважаючи на свою похмуру назву, Black Friday в Україні - головне свято для людей, що бажають заощадити на покупках, можливість придбати бажаний товар з величезною знижкою. Саме тому всі шопоголіки так чекають різдвяний сезон розпродажів, адже в залежності від видів товарів, знижки коливаються в розмірі 30-90%.

Чорна п'ятниця: великий обман або можливість заощадити?

чорна п'ятниця київ

Різні версії появи назви Чорна п'ятниця

Традиція влаштовувати глобальні розпродажі зародилася в США ще в XIX столітті. Торговці поспішали звільнити прилавки для різдвяних товарів, придумуючи для цього найрізноманітніші маркетингові ходи: особливі подарунки, неймовірні акції, знижки та ін. Після Дня подяки, що відзначається в останній четвер листопада, американці починають складати список подарунків і заздалегідь готуватися до Різдва. Ще в 60-і роки минулого століття цей період розпродажів почали називати Чорною п'ятницею.

Чорна п'ятниця в інтернет магазинах

Сам термін Black Friday виник в 1966 році. У той час на дорогах автомобільний рух регулюватися не світлофори, а поліцейські. У своїх зведеннях день після Дня подяки вони іменували саме «чорною п'ятницею», адже дороги були темними від нескінченного Всіх правоохоронців стягнули до центру міста, де вони змушені були регулювати потоки машин у величезних пробках безперервно протягом 12 годин.

Цікава стаття: Як підібрати окуляри за формою обличчя для чоловіків і жінок

Цей термін набув широкого поширення в 70-і роки минулого століття після того, як торговці помітили, що Чорна п'ятниця єдиний день в році, коли в бухгалтерських книжки не рясніють червоним кольором дані про збитки, а завдяки інтенсивній торгівлі все листи чорні від записів про продажі.

інтернет магазин Black Friday

Довгий час Чорна п'ятниця не викликала позитивних асоціацій через величезні натовпу і перевантаженості на парковках і в магазинах. Влада навіть почали давати рекомендації американцям без особливої ​​потреби не виходити на вулицю в дні розпродажів. Будучи споконвічно американським явищем, традиція відкривати в цей час сезон великого шопінгу поступово не тільки поширилася в інші частини світу, а й розширила свої часові межі. Також велику роль зіграло поява Всесвітньої павутини. Інтернет кардинально змінив підхід до шопінгу. Тепер не треба було вставати ні світ ні зоря і стояти у величезних чергах. Досить тільки сісти з мишкою біля екрану.

«Кодекс честі» Чорної п'ятниці на Заході

Саме Чорну п'ятницю сотні мільйонів людей по всьому світу змітають з стендів в торгових центрах навіть самі неходові товари, тим самим приносячи ритейлерам місячні доходи. Зараз Black Friday є одним з найпопулярніших міжнародних трендів. Як не дивно, але на Заході у цього явища є свої негласні правила:

  • перед початком сезону божевільного шопінгу можна підвищувати вартість товарів;
  • асортимент повинен бути в наявності в необхідному з урахуванням попиту кількості;
  • вартість навіть найкращих позицій повинна бути знижена до реального мінімуму.

На перший погляд така небачена щедрість представників торгівлі може спричинити за собою збитки, великий потік покупців з лишком компенсує низьку вартість. Також на Заході вважається поганим тоном повертати (за будь-якої причини) придбані в цей день товари. Саме тому відсоток повернення вкрай низький, що також на користь власникам торгових точок.

Цікава стаття: Як вибрати іміджеві окуляри?

«Чорні реалії» Чорної п'ятниці в Україні: основні прийоми, які використовують проти нас

Аналогів Дня подяки у нас немає, тому Black Friday проводиться у відриві від традицій. Навіть дати проведення можуть не збігатися з американськими. Як правило, в Україні день божевільного шопінгу перетворюється в три дня, захоплюючи вихідні і плавно перетікаючи в кіберпонеділок, а то і зовсім може розтягнутися на тиждень, щоб задовольнити всі «хочу» охочих до знижок.

І якщо в багатьох європейських державах чесність знижок в магазинах контролює влада, то у нас це завдання виключно самих покупців. Тут для шопоголіків хитрі рітейлери готують такі «акції», що в результаті в кращому випадку клієнт піде з зовсім скромною вигодою, а то і зовсім може купити товар дорожче. Саме тому Чорна п'ятниця у Києві вже встигла заслужити собі погану славу серед українців. Які ж прийоми використовують нечесні продавці?

Знижки, приховані за попередньо завищеними цінами

Чорна п'ятниця в Київських інтернет магазинах - Black Friday

Найбільш поширений виверт рітейлерів - підвищити попередньо ціну на товар, а потім запропонувати на нього приголомшливу знижку. Цей прийом розрахований на те, що деякі клієнти, які з нетерпінням чекали саме Black Friday, які не будуть моніторити ціни по іншим торговим точкам, а візьмуть, що бажають. І хоч таких покупців буде і трохи, але накрутка в 2-3 рази гарантує, що свою вигоду майданчик отримає.

Деякі продавці навіть не роблять переоцінку цінників, а просто пишуть вартість більше, перекреслюють і під нею вказують стару ціну.

Заманити і розкрутити

Чорна п'ятниця Україна - Black Friday в Києві

Дуже часто під виглядом великих знижок магазини просто заманюють покупця до своїх лав, а в підсумку пропонують йому товари за звичайною ціною. Наприклад, дають рекламу, що на Black Friday у них пропонуються речі, позначені особливим цінником, всього за 10 грн. За фактом же таких товарів виявиться всього кілька або не буде зовсім, але зате ви придбаєте багато товарів по їх звичайної вартості. Адже майданчик вже досягла поставленої мети - привернула «гарячого» клієнта, готового витратити кругленьку суму грошей.

Дефектний і не ходовий товар під виглядом акційного

Дуже часто під знижку підпадають стокові або непопулярні позиції. Рітейлери виставляють той товар, який викинути рука не піднімається, але при цьому і реалізувати не вдається. Також у розпродажі можуть брати участь речі з минулих колекцій, але і тут йдуть в хід хитрощі. Дорогі і якісні товари просто вилучаються на період акції, як і популярні розміри.

Крім цього, багато шахраї спеціально готують для Black Friday партії менш якісних товарів з дефектами, щоб запропонувати їх зі знижками.

Цікава стаття: Модні окуляри 2018 - Новинки, Тренди

Як не попастися на липові знижки?

Щоб свято шопінгу залишався святом, слід не піддаватися загальному божевільному ажіотажу, а хоч трохи включати критичне мислення.

  • Відстежуйте динаміку вартості. Не чекайте дня Х, а періодично моніторьте цінники на майданчику. Також не зайвим буде відвідати сусідні сайти, пошукати зустрічається десь вартість «до», по якій товар реально пропонується.

Чорна п'ятниця або кіберпонеділок

  • Не ведіться на розмір знижки. Якісна брендова річ не може пропонуватися зі знижкою в 90%. Найімовірніше з цим товаром щось не так.
  • Визначтеся з покупкою заздалегідь. Так ви уникнете спонтанних витрат, викликаних загальним ажіотажем.

З усього вищесказаного можна зробити висновок, що на сьогоднішній день в Україні Чорна п'ятниця більше маркетинговий хід, не підкріплений реальними знижками. Саме тому Bigmarket замість сфабрикованих акцій «тільки на Black Friday» пропонує реальні знижки протягом усього року. Це реальна можливість придбати якісну репліку бажаних брендових сонцезахисних окулярів зі знижкою і при цьому значно заощадити. Ми дорожимо своєю репутацією і кожним покупцем, тому граємо по-чесному.

Перейшовши далі за посиланням можна побачити всі сонцезахисні окуляри в інтернет магазині Бігмаркет.

 

Джерело: Інтернет магазин Бігмаркет